Column Ralf Habets. Mensen.

Lieve lezers, Komende week moet ik mijn aandacht bepalen tot andere dingen. Daarom deze week wat meer columns, dan kan ik komende week even mijn aandacht tot andere zaken bepalen. Mensen, wat gebeurt er toch om ons heen en met ons. Het lijkt wel of deze week de spreekwoordelijke vlam in de pan slaat. Heftige discussies, gefrustreerde mensen en ook huilende mensen. Ik heb ze allemaal letterlijk voorbij zien komen deze week. Erg heftig moet ik zeggen. Zeker als je niet altijd de mogelijkheid hebt iemand te helpen. Luisterende oren bieden. Bescheidde meningen geven en goed bedoelde adviezen. Meer als dat kun je in vele gevallen niet doen. Waar ik me echt wel heel veel zorgen over maak is de steeds heftigere boosheid en frustratie van mensen. Om nog maar te zwijgen van agressie en fysiek geweld. Ik denk dan echt, waar moet dat heen. Mensen die naar mijn bescheidde idee er echt zulke onzin uitkramen en daar nog vol van overtuigt zijn ook. Voor al niet met deze mensen in open gesprek kunnen over hun vaststaande mening vind ik wel schokkend. Ik geef tegenwoordig al aan dat wij het dan helaas niet eens gaan worden. Dit om de heftigheid er wat af te halen bij sommige mensen.

Toch vraag ik me af wat hier dan onder ligt. Welke diepgewortelde frustratie ligt er bij deze groep mensen om maar overal tegen in te gaan. Nee, dit zijn niet de jongeren, of wie dan ook het zijn mensen uit alle groepen. Ook de blinden en slechtzienden die gewoon hun dingen doen als of er niets aan de hand is maar wel over al tegen aan schoppen. Ik begin het een beetje zat te worden. Het is wat het is. Het is niet leuk maar we zullen het er mee moeten doen. Daar komt bij dat mensen als politie, ministers en overige gezagsdragers ook maar gewoon hun werk doen. Laten we toch iets meer verdraagzaam zijn en eens niet zo met onze eigen pleziertjes bezig zijn. Dan wordt ook deze tijd een stuk aangenamer. Er is immers nog genoeg om van te genieten. Zie mijn eerdere column van deze week.

Met dit op papier ter overweging voor eenieder ga ik jullie een goed weekend toe wensen.

Blijf gezond en geniet daar waar mogelijk van alle kleine dingen.

IN liefde jullie Ralf.

Auteur: columnsralf

Ik schrijf vanuit mijn hart en vanuit mijn gevoel. Over wat ik meemaak, wat ik beleef en wat mijn wensen zijn. Ik hoop dat jullie genieten van die dingen die ik met jullie kan en mag delen. Ik wens jullie veel leesplezier met mijn columns.

Plaats een reactie